La implicació de la capital catalana en la
gestió de Montmeló és una idea que barrinaven fa anys els gestors de l’autòdrom
i els hotelers de la capital catalana. (...) Es tracta de buscar un soci que
garanteixi la viabilitat del circuit, seriosament compromesa per les
dificultats financers de la
Generalitat i de l’ajuntament de Montmeló, que no poden
continuar fent front, junt amb el tercer soci, El Reial Automòbil Club de
Catalunya, a la voluminosa factura que suposa el seu funcionament.
(...)
L’operació rep el suport entusiasta del sector privat, en especial dels
hotelers de la ciutat. (...)
[La segona tinenta d’alcalde] Recasens va
descartar que es tracti d’una aportació puntual (...) “L’Ajuntament hi
participarà d’una manera estable”.
Jaume V. Aroca, Montmeló, Circuit de Barcelona?, La Vanguardia 15-05-2012.
Barcelona finança un nombre molt important d’esdeveniments,
especialment esportius, però no només d’aquest tipus. La projecció
internacional funciona, sí, però la celebració d’aquests actes requereix
importants injeccions de diners dels pressupostos municipals.
Si finalment es tanca l’acord entre els
actuals gestors del Circuit de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona, la ciutat
pagarà prop de cinc milions d’euros l’any (...).
Aquesta aportació serà anual i tindria com a
contrapartida la integració del municipi en el consorci que ara mateix està
integrat per la
Generalitat, l’Ajuntament de Montmelò i el Reial Automòbil
Club de Catalunya. Hi ha la possibilitat que la participació s’ampliï a altres
municipis i a la Diputació
de Barcelona (...).
La tinent d’alcalde [Recasens] va assegurar
que el propòsit del municipi és garantir que el Gran Premi d’Espanya de fòrmula
1 es continuï celebrant a Catalunya i va explicar que Barcelona no té el
propòsit de compartir amb València (en anys alterns) l’organització de la curs
automobilística.
Recasens estima que la celebració d’aquestes
proves reporta a Catalunya, i en particular als municipis de la regió
metropolitana, uns 120 milions d’euros.
(...) la responsable de l’àrea econòmica de
l’Ajuntament va considerar compatible aquesta aportació de la ciutat al
sosteniment del Circuit de Catalunya amb les retallades que s’estan produint en
altres serveis públics.
L’únic grup que ahir va expressar obertament
que dóna suport a la participació de Barcelona en el Circuit va ser el Partit
Popular. El líder del grup municipal [del PP] va declarar “(...) condicionem el
suport a conèixer quin és l’impacte econòmic i el retorn de l’aportació”. (...)
hem de fer un estudi rigorós sobre el valor de retorn i els beneficis que
generaria aquesta aportació (...).
El PSC va mantenir ahir una posició ambigua
(...), no s’hi va oposar obertament, però va considerar que aquest tipus
d’acords s’haurien d’establir en funció de les prioritats de la ciutat i no de
les urgències d’altres administracions.
En canvi, el líder d’Unitat per Barcelona
(...) s’hi va pronunciar nítidament en contra. (...)
El president del grup d’ICV-EUiA (...)va
lamentar la iniciativa i va assegurar que no és una prioritat (...) “Demostra
que el debat no és si hi ha o no hi ha diners, sinó quines són les prioritats.”
Jaume V. Aroca, Barcelona desemborsarà prop de cinc
milions d’euros en el Circuit, La
Vanguardia 16-05-2012.
La
Diputació de
Barcelona també participarà en la gestió del Circuit de Catalunya amb
l’aportació de més recursos que s’afegiran als que estudia invertir-hi
l’Ajuntament de Barcelona. (...) Malgrat que oficialment no s’han donat xifres,
aquesta institució podria aportar-hi un milió d’euros i Barcelona quatre
milions més.
J.V.A., La
Diputació també ajudarà el Circuit, La Vanguardia 18-05-2012.
La
Federació
d’Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) va emetre ahir un comunicat en el
qual critica la decisió del govern municipal de destinar una quantitat que
podria estar per sobre dels quatre milions d’euros [cada any] a finançar el
Circuit de Catalunya a Montmeló. “En un moment en què les administracions no
paren d’aprovar retallades de tot tipus i de fer lloances a l’austeritat, és
incomprensible que es dediquin tants milions a promoure una activitat que no és
justificable des del punt de vista social ni ambiental”, assenyala la
FAVB. La federació considera encara més
“insultant” aquesta iniciativa pel fet que l’ajuntament ha estat retallant
subvencions a les entitats socials. “No té sentit ni moralitat (...) poar en
perill el teixit associatiu i finançar alhora una activitat ostentosa i
perillosa com la fòrmula 1 i les curses de motos”.
Redacció, Crítiques de les associacions de veïns a
l’aportació municipal al Circuit, La Vanguardia 19-05-2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada