A partir de l’1 de gener de l’any que ve
s’acaba l’exempció fiscal sobre el component bio dels carburants (gasolines i
gasoils). Això suposa un increment en la càrrega impositiva d’uns 2,5 cèntims
per cada litre. (...)
A Espanya, des del 2009, hi ha uns objectius
obligatoris per a tots els agents presents al mercat d’incorporació de
biocarburants als carburants d’automoció que s’utilitzin per al transport.
Aquests objectius es tradueixen en un 9,43% de pes en els gasoils i un 7,45% en
pes de bioetanol en les gasolines. Doncs bé, a partir de l’any vinent, toca
pagar més impostos per aquests productes bio, com passa en bona part de països
de la Unió Europea.
Entendre el galimaties d’impostos que recull
la composició del preu dels carburants no és fàcil. (...)
Impost i costos
|
€/litre
|
Comentari
|
IVA
|
0,238
|
|
IVMDH
|
0.063
|
Impost venda al detall de
certs hidrocarburs
|
Especials
|
0.401
|
|
Cost del producte
|
0.557
|
|
Altres costos
|
0.114
|
Costos fixos de logística,
comercialització...
|
Total (gasolina 95)
|
1.373
|
|
(...) a partir de gener l’IVMDH s’integrarà
en l’impost especial d’hidrocarburs, amb la qual cosa aquest es desglossarà en
tres trams. És a dir, hi haurà un tipus estatal general, un tipus estatal
especial i un tipus autonòmic.
Conchi Lafraya, La gasolina puja 2,5 cèntims a causa
del nou tracte fiscal dels biocarburants, La Vanguardia 28-12-2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada