28.4.13

El 20/20/20 de la UE: uns hi treballen, mentre Spain is different (com sempre)*


(...) la Unió Europea es va comprometre amb la seva mesura 20/20/20, de cara a l’any 2020, a reduir les emissions de gasos amb efecte hivernacle en un 20% respecte a les de l’any 1990  tots els sectors. Un propòsit que el conjunt de la UE –que va rebaixar les emissions en un 2,5% de mitjana entre el 2010 i el 2011- sembla que s’ha pres seriosament, però que a l’Estat espanyol encara es contempla de manera més llunyana (...). El mateix informe exposa que Espanya va augmentar les emissions en un 0,1% durant el 2011. (...)
A fi de debatre sobre com es pot avançar en la sostenibilitat energètica, la setmana passada es va celebrar al Parc Científic de Barcelona el simposi Funseam de Sostenibilitat Energètica organitzat per la càtedra de Sostenibilitat Energètics i Ambiental de la UB-IEB. La trobada internacional va reunir grans experts en la matèria (...), i els dirigents de les principals companyies energètiques del país (...).
A la conferència inaugural, centrada en la política energètica europea, el president del Consell de Reguladors Energètics de la UE, lord John Mogg va destacar la importància de la implantació d’energies netes no contaminants “per qüestions ambientals i perquè en un futur no gaire llunyà serà un sector que generarà milers de llocs de treball”.
(...) el director expert en energia per al transport de Repsol, va advertir que el sector de l’automoció ha d’aanr de bracet amb el sector energètic en la recerca de fonts d’energia alternatives i en el desenvolupament de nous processos.
(...) el director de solucions de mobilitat de Gas Natural fenosa (...) va parlar de les grans oportunitats que té l’ús de gas natural en el transport urbà. (...) Des de Gas Natural aposten fermament pel transport sostenible, (...) Barcelona és la ciutat amb més nombre de vehicles propulsats amb gas natural, seguida per Madrid.
D’altra banda, el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, va reiterar el compromís de la Generalitat per aconseguir un país amb baixes emissions de CO2.
Anna Cabanillas, Cimera energètica de màxim nivell a Barcelona, Ara 3-02-2013.


Com a mesura de fre al continuat escalfament global de la Terra, la Unió Europea es va comprometre amb la seva mesura 20/20/20, de cara a l’any 2020, a reduir les emissions de gasos amb efecte hivernacle en un 20% respecte a les de l’any 1990 a tots els sectors. Un propòsit que el conjunt de la UE –que va rebaixar les emissions en un 2,5% de mitjana entre el 2010 i el 2011- sembla que s’ha pres seriosament, però que a l’Estat espanyol encara es contempla de manera més llunyana, segons l’últim informe de l’Agència Europea de Medi Ambient (AEMA). El mateix informe exposa que Espanya va augmentar les emissions en un 0,1% durant el 2011. A la llista ‘negra’ s’adhereixen vuit països més, com Bulgària, Polònia o Romania, entre d’altres.
A fi de debatre sobre com es pot avançar en la sostenibilitat energètica, la setmana passada es va celebrar al Parc Científic de Barcelona el simposi Funseam de Sostenibilitat Energètica, organitzat per la càtedra de Sostenibilitat Energètica i Ambiental UB-IEB. La trobada internacional va reunir grans experts en la matèria (...) i els dirigents de les principals companyies energètiques del país, com Gas Natural Fenosa, Repsol, Endesa, Energás, FCC o ACS, entre d’altres.
A la conferència inaugural, centrada en la política energètica europea, el president del Consell de Reguladors Energètics de la UE, lord John Mogg, va destacar la importància de la implantació d’energies netes no contaminants “per qüestions ambientals i perquè en un futur no gaire llunyà serà un sector que generarà milers de llocs de treball”.
(...) el director expert en energia per al transport de Repsol, va advertir que el sector de l’automoció ha d’anar de bracet amb el sector energètic en la recerca de fonts d’energia alternatives i en el desenvolupament de nous processos.
(...) el director de solucions de mobilitat de Gas Natural Fenosa (...) va parlar de les grans oportunitats que té l’ús de gas natural en el transport urbà. (...) Des de Gas Natural aposten fermament pel transport sostenible (...) Barcelona és la ciutat amb més nombre de vehicles impulsats amb gas natural, seguida de Madrid.
(...) el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip Puig, va reiterar el compromís de la Generalitat per aconseguir un país amb baixes emissions de CO2 (...).
Anna Cabanillas, Cimera energètica de màxim nivell a Barcelona, La Vanguardia 3-02-2013.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada