(...) la Unió Europea es va comprometre
amb la seva mesura 20/20/20, de cara a l’any 2020, a reduir les
emissions de gasos amb efecte hivernacle en un 20% respecte a les de l’any
1990 tots els sectors. Un propòsit que
el conjunt de la UE
–que va rebaixar les emissions en un 2,5% de mitjana entre el 2010 i el 2011-
sembla que s’ha pres seriosament, però que a l’Estat espanyol encara es
contempla de manera més llunyana (...). El mateix informe exposa que Espanya va
augmentar les emissions en un 0,1% durant el 2011. (...)
A fi de debatre sobre com es pot avançar en
la sostenibilitat energètica, la setmana passada es va celebrar al Parc
Científic de Barcelona el simposi Funseam de Sostenibilitat Energètica
organitzat per la càtedra de Sostenibilitat Energètics i Ambiental de la UB-IEB. La trobada
internacional va reunir grans experts en la matèria (...), i els dirigents de
les principals companyies energètiques del país (...).
A la conferència inaugural, centrada en la
política energètica europea, el president del Consell de Reguladors Energètics
de la UE, lord
John Mogg va destacar la importància de la implantació d’energies netes no
contaminants “per qüestions ambientals i perquè en un futur no gaire llunyà
serà un sector que generarà milers de llocs de treball”.
(...) el director expert en energia per al
transport de Repsol, va advertir que el sector de l’automoció ha d’aanr de
bracet amb el sector energètic en la recerca de fonts d’energia alternatives i
en el desenvolupament de nous processos.
(...) el director de solucions de mobilitat
de Gas Natural fenosa (...) va parlar de les grans oportunitats que té l’ús de
gas natural en el transport urbà. (...) Des de Gas Natural aposten fermament
pel transport sostenible, (...) Barcelona és la ciutat amb més nombre de
vehicles propulsats amb gas natural, seguida per Madrid.
D’altra banda, el conseller d’Empresa i
Ocupació de la Generalitat,
Felip Puig, va reiterar el compromís de la Generalitat per
aconseguir un país amb baixes emissions de CO2.
Anna Cabanillas, Cimera energètica de màxim nivell a
Barcelona, Ara 3-02-2013.
Com a mesura de fre al continuat escalfament
global de la Terra,
la Unió Europea
es va comprometre amb la seva mesura 20/20/20, de cara a l’any 2020, a reduir les
emissions de gasos amb efecte hivernacle en un 20% respecte a les de l’any 1990 a tots els sectors. Un
propòsit que el conjunt de la UE
–que va rebaixar les emissions en un 2,5% de mitjana entre el 2010 i el 2011-
sembla que s’ha pres seriosament, però que a l’Estat espanyol encara es
contempla de manera més llunyana, segons l’últim informe de l’Agència Europea
de Medi Ambient (AEMA). El mateix informe exposa que Espanya va augmentar les
emissions en un 0,1% durant el 2011.
A la llista ‘negra’ s’adhereixen vuit països més, com
Bulgària, Polònia o Romania, entre d’altres.
A fi de debatre sobre com es pot avançar en
la sostenibilitat energètica, la setmana passada es va celebrar al Parc
Científic de Barcelona el simposi Funseam de Sostenibilitat Energètica,
organitzat per la càtedra de Sostenibilitat Energètica i Ambiental UB-IEB. La
trobada internacional va reunir grans experts en la matèria (...) i els
dirigents de les principals companyies energètiques del país, com Gas Natural Fenosa, Repsol,
Endesa, Energás, FCC o ACS, entre d’altres.
A la conferència inaugural, centrada en la
política energètica europea, el president del Consell de Reguladors Energètics
de la UE, lord
John Mogg, va destacar la importància de la implantació d’energies netes no
contaminants “per qüestions ambientals i perquè en un futur no gaire llunyà
serà un sector que generarà milers de llocs de treball”.
(...) el director expert en energia per al
transport de Repsol, va advertir que el sector de l’automoció ha d’anar de
bracet amb el sector energètic en la recerca de fonts d’energia alternatives i
en el desenvolupament de nous processos.
(...) el director de solucions de mobilitat
de Gas Natural
Fenosa (...) va parlar de les grans oportunitats que té l’ús de gas natural en el transport
urbà. (...) Des de Gas
Natural aposten fermament pel transport sostenible (...)
Barcelona és la ciutat amb més nombre de vehicles impulsats amb gas natural, seguida de
Madrid.
(...) el conseller d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, Felip
Puig, va reiterar el compromís de la Generalitat per aconseguir un país amb baixes
emissions de CO2 (...).
Anna Cabanillas, Cimera energètica de màxim nivell a
Barcelona, La Vanguardia
3-02-2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada