Berlín va sortir-se ahir amb la seva i va
aconseguir que els seus socis europeus accedissin a renegociar l’acord que es
va tancar al juny per limitar les emissions dels turismes nous a 95 grams [de CO2]
per quilòmetre el 2020. El Govern alemany tem per l’impacte de la nova
normativa en la indústria automobilística del país i vol “més flexibilitat en
alguns punts” (...). La petició alemanya de reobrir l’acord segellat abans de
l’estiu amb el Parlament Europeu només va tenir el suport explícit del Regne
Unit i Polònia. Però altres països, com Espanya, la república Txeca i Portugal
van adoptar una posició intermèdia que finalment va decantar la balança cap al
costat de Berlín. (...)
Alemanya, que té una elevada producció de
cotxes d’alta potència –ergo, més contaminants- ha pronosticat des del juny
nombroses escaramusses per mirar d’endarrerir o debilitar la mesura per limitar
les emissions dels cotxes. El límit de 95 grams [de CO2] per
quilòmetre va ser acordat a la Unió Europea
el 2008, però encara no s’ha concretat les modalitats per aconseguir aquesta
retallada.
Beatriz Navarro, Alemanya torna a bloquejar la rebaixa
de les emissions dels cotxes, La
Vanguardia 15-10-2013.
El partit de la cancellera alemany va
admetre ahir que va rebre una donació de 690.000 euros dels principals
accionistes de BMW només uns dies abans que, dilluns, Alemanya bloquegés a la UE l’enduriment dels límits
d’emissions per als nous turismes.
(...) La majoria dels automòbils d’alta
potència que fabrica BMW, amb seu a Munic, supera el límit de 95 grams de CO2
per quilòmetre que es disposava aprovar la UE per als nous cotxes a partir del 2020. El no
d’Alemanya va obligar els ministres europeus del Medi Ambient a fer marxa
enrere.
La CDU va insistir que no hi ha cap vincle entre
la donació i el seu vot en contra de la normativa europea, que rebutjava no
només BMW, sinó també altres grans empreses automobilístiques del país com
Daimler o Volkswagen. (...)
Agències, La
CDU de Merkel va rebre 690.000 euros de BMW, La Vanguardia 16-10-2013.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada