19.7.15

Un mercat energètic lliure però amb barreres a Espanya



La CNMC denuncia que persisteixen barreres d’entrada i d’expansió per als “nous operadors” de carburants. Afirma que les firmes tradicionals (Repsol, Cepsa i BP) tenen situacions de concentració vertical el model dels quals resulta difícil d’imitar.
Redacció, La CNMC veu difícil que arribin noves firmes de carburants, La Vanguardia 15-07-2015.

Això mateix és el que passa amb l’electricitat. És degut a una mala reglamentació o al que va ser possible reglamentar a la UE amb la pressió del sector energètic?



L’obertura del mercat elèctric avança, però a pas lent. El sistema fa difícil que els petits comercialitzadors del mercat es facin un forat per endur-se part del pastís, i les cinc grans elèctriques tenen encara una quota de mercat més que rellevant. El 2014 les grans comercialitzadores lligades a les companyies elèctriques integrades –E.On, Endesa, Gas Natural Fenosa, EDP i Iberdrola– tenien més del 96% del mercat, segons la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència. Les petites només sumaven el 3,19% del mercat (el 2,54% un any abans), i totes juntes només superaven una de les grans (...).
(...) Factorenergia, per exemple, assegura que té uns 60.000 clients. HolaLuz en té poc més de 40.000 i Audax en té uns 45.000, segons les dades que donen. Per fer-se’n una idea, Endesa té més d’11 milions de clients i Iberdrola 10,3 milions.
Xavier Grau, Les petites elèctriques esgarrapen poc mercat a les grans del sector, Ara 8-06-2015.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada